Vállalkozás indítása online 1 nap alatt!

Vállalkozás indítása online 1 nap alatt!


Ha kiváló ötleteid vannak és szeretnéd azokat megvalósítani, az alábbi útmutatóval segítünk, hogyan tedd meg az első lépéseket a vállalkozóvá válás útján! ?


Hogyan történik a vállalkozás indítás online ügyintézése?

Amennyiben nincs még Ügyfélkapu azonosítód, az első lépés az Ügyfélkapu regisztráció. Ezt bármelyik okmányirodában, kormányablakban megteheted.
Lehetőséged van online is regisztrálni, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyi igazolvánnyal rendelkezel.
Az Ügyfélkapu regisztráció nem csak a vállalkozás indítása miatt szükséges, hanem itt tudod lekérdezni adószámláidat vagy éppen elküldeni adóbevallásodat. Gyakorlatilag már minden hivatalos ügyed intézéséhez szükséges az Ügyfélkapu.


A Webes ügysegéd oldalán keresztül töltsd ki a bejelentő nyomtatványt!
A későbbiekben itt tudod majd módosítani egyéni vállalkozói adataidat (pl. új tevékenységi kör bejelentése, korábban bejelentett tevékenységi kör megszüntetése, székhely/telephely módosítása). Kérheted vállalkozásod szüneteltetését vagy tevékenységed folytatását. Itt szüntetheted meg vállalkozásodat is.


Az egyéni vállalkozás indításához az alábbiakra lesz szükséged:

  • Személyes adatok megadása
  • Az egyéni vállalkozás székhelyének (telephelyének, fióktelepének) meghatározása
  • Tevékenységi körök, melyeket vállalkozóként végezni fogsz.
  • Fontos arra odafigyelni, hogy bizonyos tevékenységi körök képesítéshez kötöttek. Annak meglétét okirattal kell igazolni.
  • Egyéni vállalkozó adózása, áfás vagy alanyi adómentes vállalkozás?

El kell döntened, hogy az egyéni vállalkozásból származó jövedelmedet milyen módon adózod le. Választhatsz vállalkozói SZJA-t, átalányadózást valamint KATA adózást is.


Áfás vagy alanyi adómentes legyél?

Ha kezdő vállalkozóként:

  • nem tervezel nagyobb beruházást
  • kisebb bevétellel, alacsony költségszinttel kalkulálsz, akkor érdemes inkább alanyi adómentességet választanod

Ennek értékhatára évi 12 millió forint. Ha az egyéni vállalkozásodat év közben kezded el, akkor az értékhatár nem 12 millió forint. Ekkor az értékhatár a 12 millió időarányosan számított összege. Tehát ha az általad teljesített értékesítések összesített ellenértéke az értékhatár alatt marad, úgy mentesülsz az áfa fizetési- és bevallási kötelezettség alól.


Vállalkozói adószám

Ha még nem rendelkezel adószámmal, akkor azt az egyéni vállalkozás indítására vonatkozó kérelem elfogadását követően az eljáró hatóság megállapítja számodra. Az adószám mellett nyilvántartási számot is kapsz.


Kötelező kamarai regisztráció

Vállalkozóként kötelező a kamarai regisztráció, melyet a székhely szerinti Kereskedelmi és Iparkamaránál tudsz elintézni. A regisztráció és az éves kamarai hozzájárulás befizetésének határideje a vállalkozás nyilvántartásba vételét követő 5. nap.
A regisztrációt online – erre a célra szolgáló internetes felületen – kell elvégezni. A szükséges információkat a területi kamara honlapján megtalálod.
A következő évben a kamarai hozzájárulást március 31-ig kell megfizetni.


A kamarai tagság éves díja: 5 000 Ft. Ezt az összeget kell akkor is fizetned, ha év közben (pl. decemberben) indítod egyéni vállalkozásodat.
Ha egyéni vállalkozásodat év közben megszüntetted, akkor is meg kell fizetned az éves díjat.
Ha a vállalkozásodat egész évben szünetelteted, nem kell megfizetned az éves díjat.


Iparűzési adó (IPA) – egyéni vállalkozás bejelentése az önkormányzatnál

Az iparűzési adó hatálya alá minden vállalkozónak kötelezően be kell jelentkeznie a helyi önkormányzatnál az arra rendszeresített nyomtatványon.

Kell-e vállalkozói bankszámlát nyitnom?
Jó, ha tudod, hogy ha az alanyi adómentesség mellett döntesz, akkor nem muszáj külön bankszámlát nyitni vállalkozásod számára. Ugyanakkor célszerű nem keverni a vállalkozói és a magán bevételeidet és kiadásaidat, így érdemes párhuzamosan kezelni őket.
Ha viszont nem választottad az alanyi adómentességet, a nyilvántartásba vételt követő 15 napon belül kötelező legalább egy belföldi vállalkozói bankszámla nyitása.

Hogyan számlázz egyéni vállalkozóként?

Miután megkaptad az adószámodat, döntened kell! Hagyományos kézi számlatömbből, vagy számlázó programmal állítod ki számláidat. Érdemes ezt a döntést jól átgondolnod. Ugyanis ahogy növekszik majd a megrendeléseid száma, fejlődik a vállalkozásod, úgy jelent egyre nagyobb adminisztrációs terhet, ha kézzel számlázol.
Mindezt könnyedén megúszhatod egy jó számlázó programmal. Gyorsabb, hatékonyabb és mint tudjuk, az idő pénz. Ráadásul több folyamatot automatizálhatsz.
A Billingóval például:
-egy helyen kezelheted kiadásaidat és bevételeidet
-partner- és termék adatbázisokat hozhatsz létre
-webáruházadat összekötheted a számlázóddal
Ráadásul nem kell a kiállított számláidra vonatkozó online adatszolgáltatási kötelezettség miatt sem aggódnod. Hiszen a Billingo/számlázz.hu automatikusan elvégzi helyetted.
Ezt akkor sem úszod meg, ha kézi számlatömböt használsz. Az időigényes számlaírogatás mellett még az egyenkénti adatrögzítés miatt is főhet a fejed. Ráadásul elég csak egy számlát elfelejtened és máris többszázezres bírságot kockáztatsz.


Számlázó program bejelentése


2021.01.04-től nem kell bejelenteni a NAV felé, ha számlázó programot használsz.

Hogyan jelenthetem be a kereskedelmi tevékenységet?
Tegyük fel, hogy webáruházat nyitsz. Ilyenkor a kereskedelmi tevékenységet a székhelyed szerinti önkormányzat jegyzőjénél kell bejelentened .

Szükségem van vállalkozói igazolványra?
A vállalkozói igazolvány 2020 januártól megszűnt, ezért nem szükséges a vállalkozói tevékenység végzéséhez.


Ha bizonytalan vagy és szeretnéd, hogy a vállalkozásod indítása zökkenőmentesen menjen, keress minket bizalommal!

SilverLine Könyvelőiroda!